Slide 1

WWW.STUDIO5.PL

Kompleksowe Usługi Auto Detailingu.
Image is not available

Spa dla Twojego samochodu. Studio5 polecamy zoptymalizowany proces kompleksowego czyszczenia samochodu.

Slide 1

WWW.STUDIO5.PL

Co to jest Auto Detailing ?
Image is not available

Auto detailing to sztuka perfekcji w każdej pracy, która poprawia wygląd pojazdu. Skupia się przede wszystkim na poprawie estetyki samochodu, w tym myciu ręcznym samochodu, korekcie lakieru, ochronie lakieru, naprawie kół, naprawie lub wymianie okien oraz wszelkich innych pracach mających na celu poprawę, odnowę lub utrzymanie ogólnego wyglądu samochodu w najlepszym możliwym stanie.

Warstwa nagłówka
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

✔️ Jak ciąć i polerować swój samochód. Poznaj różnice.

CO OZNACZA CIĘCIE I POLEROWANIE?

Cięcie i polerowanie to powszechny termin odnoszący się do korekty lakieru. Zasadniczo „cięcie” polega na usuwaniu rys i śladów z lakieru, podczas gdy „polerowanie” polega na przywracaniu połysku. 

Korekcja lakieru to proces wyrównywania i polerowania lakieru samochodowego w celu usunięcia istniejących defektów, takich jak zawirowania, rysy, utlenienia i plamy wodne/wytrawienia – a także poprawy połysku, nasycenia i przejrzystości lakieru. 

DLACZEGO TO ROBIMY?

Po okresach ekspozycji środowiskowej, zużycia wynikającego z codziennego użytkowania, konserwacji i mycia – pojazd zacznie wyglądać na wyblakły i zbierać drobne uszkodzenia, takie jak zawirowania i zarysowania lakieru. 

Cięcie i polerowanie to fantastyczny sposób na trwałe usunięcie tego zużycia i uszkodzeń oraz przywrócenie wyglądu pojazdu do stanu jak nowego.

Poza tym pozostawienie poplamionego, utlenionego i zanieczyszczonego środowiskiem lakieru na pojeździe jeszcze bardziej przyspieszy jego degradację i sprawi, że konserwacja i mycie pojazdu będzie trudniejsze i bardziej czasochłonne. Jeśli wosk, uszczelniacz lub powłoka zostanie nałożona na uszkodzoną i zwietrzałą farbę, po prostu nie będzie działała zbyt dobrze lub będzie trwała bardzo krótko. Tak więc cięcie i polerowanie może być również ważnym krokiem przed nałożeniem jakiejkolwiek ochrony lakieru na pojazd.

NIEDOGODNOŚCI

Podczas polerowania farby zawsze usuwasz przynajmniej niewielką część istniejącej farby lub lakieru bezbarwnego, więc cięcie i polerowanie należy zawsze wykonywać tylko w razie potrzeby i ostrożnie, aby nie było nadmiernie agresywne.

Aby osiągnąć wysoką jakość i spójny wynik, polerowanie może być procesem czasochłonnym i pracochłonnym. Skorzystanie z auto detailingu u doświadczonego profesjonalisty może być również kosztowną usługą. Dla kogoś, kto nie ma niezbędnych produktów i sprzętu, takiego jak pasty, pasty, pady i maszyny, zakup niezbędnego sprzętu w celu wykonania cięcia i polerowania może być kosztownym początkowym zakupem. Bez odpowiednich wskazówek lub doświadczenia w zakresie korekty lakieru wykonanie cięcia i polerowania może być dość trudne dla początkującego.

Możesz użyć nakładek ręcznych jako alternatywy, chociaż cięcie i polerowanie samochodów jest czasochłonne i pracochłonne w porównaniu z używaniem polerki maszynowej, która zawsze przyniesie lepsze rezultaty. 


JAK CIĄĆ I POLEROWAĆ

Po upewnieniu się, że pojazd jest całkowicie czysty, odkażony i suchy, pierwszym krokiem powinno być zamaskowanie wrażliwych gumowych i plastikowych wykończeń taśmą maskującą, aby chronić je przed osadami lub uszkodzeniami. 

Ponieważ wszystkie lakiery samochodowe i istniejące defekty są różne, ważne jest, aby w pierwszym etapie cięcia zawsze wykonać sekcję testową na konkretnym lakierze z wybranym przez siebie mieszanką, podkładką i maszyną. 

Naprawdę najlepiej jest zawsze zacząć od najmniej agresywnego padu i mieszanki (aby usunąć mniej przezroczystej warstwy), ponieważ w razie potrzeby zawsze możesz przejść do bardziej agresywnej kombinacji. W zależności od wyników możesz przejść na bardziej agresywną kombinację mieszanki/pada, aby wybrać idealny system dla swojego lakieru. Świetnym zestawem do użycia byłby zestaw do polerowania, który jest dostarczany z szeregiem mieszanek i podkładek pasujących do wszystkich systemów malarskich. 

W większości przypadków usunięcie 100% defektów farby może być prawie niemożliwe lub przynajmniej zbyt niebezpieczne, ponieważ będziesz usuwać zbyt dużo farby. Tak więc bardziej realistycznym i bezpiecznym celem powinno być po prostu usunięcie większości z nich, aby znacznie poprawić farbę. Bezpieczne miejsce to 80-90% wad. 

Podstawową metodą i techniką korzystania z polerki maszynowej jest nałożenie kilku małych kropel pasty na podkładkę, rozprowadzenie jej na odcinku o powierzchni pół metra kwadratowego, a następnie za pomocą nakładających się ruchów poziomych i pionowych przesuwanie podkładki polerskiej po obszarze przekroju. Użyj umiarkowanego nacisku, powolnego ruchu ramion i średniej prędkości maszyny, wykonując łącznie 3 do 4 rzędów poduszek w obrębie tej półmetrowej sekcji. 

Technika może mieć wpływ na wyniki, więc generalnie użycie bardziej agresywnej techniki ze zwiększonym naciskiem, prędkością maszyny i wolniejszymi ruchami ramion będzie zwiększać zdolność cięcia, ale również pogarsza jakość wykańczania, ale z reguły nie jest to zalecane. zbyt agresywny lub zbyt delikatny, ponieważ może to prowadzić do innych problemów i gorszych wyników. W związku z tym najlepiej jest użyć nieco bardziej agresywnej techniki do pierwszego etapu cięcia i tylko nieco mniej agresywnej techniki do końcowego etapu polerowania. 

Po zakończeniu polerowania sekcji użyj ściereczki z mikrofibry, aby wytrzeć pozostałości związku, a następnie użyj roztworu do czyszczenia na bazie alkoholu , takiego jak  Clarity, aby dalej zetrzeć wszelkie oleje do polerowania. Ważne jest, aby ocenić swoje wyniki za pomocą wysokiej jakości źródła światła do wykrywania wad, takiego jak ręczne oświetlenie detaliczne. Powinieneś porównać sekcję testową z nietkniętą farbą, aby zobaczyć, ile zadrapań i defektów usunąłeś, a następnie możesz zdecydować, czy jesteś zadowolony z wyników, czy też uważasz, że potrzebujesz bardziej agresywnej kombinacji, aby usunąć więcej wady. 


Ważne jest również, aby pamiętać, że całkowicie normalne jest obserwowanie zwiększonego poziomu zamglenia i uszkodzeń na etapie mieszania lub cięcia, co można rozwiązać na następnym etapie polerowania, więc należy skupić się na usuwaniu istniejących defektów, a nie połysk lub klarowność wykończenia pasują do tego pierwszego etapu. 

Być może będziesz musiał wykonać kilka sekcji testowych, zanim znajdziesz odpowiednią kombinację padu złożonego i techniki dla konkretnego lakieru, ale gdy uznasz, że masz dobrą kombinację, możesz przejść do testowania następnego i ostatniego etapu polerowania. 

Gdy jesteś zadowolony z kombinacji „cięcia”, dobrym pomysłem jest wykonanie kolejnej sekcji testowej, tym razem „wykończenie” obszaru cięcia za pomocą cieńszej podkładki i pasty.

W tym drugim etapie polerowania nie usuwasz już defektów, które rozwiązałeś już w pierwszym etapie, ale po prostu usuwasz wszelkie zamglenia lub ślady mieszania i wzmacniasz poziom połysku farby. Powinieneś więc szukać tutaj ciemniejszego, bardziej nasyconego wykończenia o bardziej odblaskowych właściwościach i przejrzystości. 

Po raz kolejny może to zająć kilka prób, dostosowując wybór padu polerskiego i technikę, aby osiągnąć dobry wynik na konkretnym lakierze, ale gdy znajdziesz odpowiednią kombinację, wiesz, że masz zarówno kombinację etapu cięcia, jak i kombinację etapu polerowania. . Następnie możesz śmiało wykonać cięcie i polerowanie całego pojazdu sekcja po sekcji.

CO JESZCZE POWINIENEM WIEDZIEĆ?

Niezwykle ważne jest, aby zachować jak największą spójność podczas całego procesu cięcia i polerowania pojazdu, więc spróbuj pracować na tych samych obszarach przy użyciu tej samej techniki, której używałeś w swoich sekcjach testowych. 

Możesz zakończyć cały etap cięcia w pojeździe przed rozpoczęciem etapu polerowania lub możesz również ciąć i polerować panel po panelu, jeśli chcesz. 

Twoje podpaski mogą dość szybko zostać przeciążone pozostałościami po polerowaniu, dlatego ważne jest, aby często szczotkować i/lub myć podpaski. Powinieneś również użyć wielu padów, aby ostygły podczas wymiany padów podczas całego procesu korekcji lakieru. Krawędzie i zagięcia paneli są najbardziej wrażliwymi i ryzykownymi obszarami pojazdu do polerowania, ponieważ nie potrzebują tyle czasu ani agresji, aby je skorygować, więc pamiętaj, aby być mniej agresywnym w tych obszarach, aby uniknąć uszkodzeń. 

Unikaj intensywnej pracy w bezpośrednim świetle słonecznym lub na gorących elementach, ponieważ prowadzi to do gorszych wyników i znacznie utrudnia usługe, zwiększając pylenie i mocniejsze wycieranie. Ponieważ cięcie i polerowanie farby nie pozostawia po sobie żadnej ochrony, pamiętaj, aby po zakończeniu dodać wybrany wosk, uszczelniacz lub powłokę, aby chronić farbę. 

Jeśli pojazd jest regularnie myty bezpiecznymi metodami mycia samochodu i dobrze utrzymany z pewną ochroną lakieru, wyniki uzyskane podczas cięcia i polerowania powinny trwać przez wiele lat.